"Detta läge är inte optimalt"

Att skriva CV och personligt brev. Att helt plötsligt bryta Jantelagen, sälja sig själv. Sånt är svårt för mig. Det tar stopp och jag vet inte vad jag ska skriva. Vad är jag bra på? Vad har jag gjort som kan vara av vikt? Nada tycks svaret bli, för dokumentet som jag ska skriva gapar fortfarande tomt. Hur ska jag, på ett snyggt sätt kunna få ner saker om mig på papper? På ett intresseväckande sätt? Får lust att helt enkelt skriva "Jag är bäst - därför ska ni anställa mig". Vad skulle Jantelagen säga om det?  

Min telefon bestämde sig för att ta ett bad igår. Det enda som klarade sig var simkortet. (Kommer på en hel del låga skämt, men undviker nog att nämna dom här). Oteknisk som jag är stälde jag två frågor på FB. Hur torkar man en vattenfylld mobil och var sitter batteriet i en Iphone? Fick runt 60 kommentarer, och från folk som jag inte haft kontakt med på riktigt länge. Kul att människor bryr sig, engagerar sig, tragiskt att det ska behöva handla om teknik kan jag tycka.

Så en liten lista över hur man gör om telefonen tagit sig ett litet ofrivilligt dopp. För precis som den lilla varningstexten informerade om, precis innan telefonen slocknade "Detta läge är inte optimalt för din telefon"
Nehe, är det verkligen så?

- öppna upp telefonen
- lägg den i ugnen, 50 grader i någon timme. Men ta ut batteriet innan (därav min fråga på fb)
- lägg telefonen i en påse med ris.
- använd hårtorken för att blåsa torrt.
- lägg telefonen i en skopåse, absorberar visst fukt precis som riset.

Undra om jag ska skriva med klantig på mitt CV? Inget bra marknadsföringsknep, men så sant...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0