Spöken och marknadsföring

Hur kan saker och ting bara försvinna för att sen, efter några minuter, dyka upp på stället där man precis letat? Exakt det tycks hända mig rätt ofta. Bara idag minst tre gånger. Finns spöken eller är det bara ett dåligt minne som gör sig påmint? Kort men gott. Är det inte vad som sägs?

Ibland, men bara ibland, lyckas jag på nåt sätt också glömma bort vad det är jag ska göra. Det händer att jag kommer på mig själv att gå till köket utan att veta varför. Det var ju nåt jag skulle göra, jag vet ju det, men vad? Konstigt nog hjälper det att gå tillbaka till platsen där jag kom på vad det var jag skulle göra och helt plötsligt får jag minnet tillbaka. Aha! Det var papper jag skulle hämta! Varför är det så? Hör inte dåligt minne ihop med att bli gammal. Nästan 22 är väl ingen ålder? Hursom, av vilken anledning dåligt minne än beror på hoppas jag att minnet är intakt imorgon. Imorgon är det tenta som gäller och det vore synd om jag inte kommer ihåg vad jag läst och pluggat. "Tillfällig minnesförlust till följd av åldrande" undra om en sån förklaring skulle kunna rädda mig från att bli underkänd. Ytterst tveksamt.

Marknadsföring. Marknadsföra produkter? Helt okej! Men när det kommer till  människor och till mig själv? Är det då fortfarande okej? Marknadsför man människor? På nåt sätt är det vad man gör. Jag måste marknadsföra mig själv, göra reklam för mig själv, på en marknad full av konkurrens. Även om marknadsföra mig själv inte är ett uttryck som jag gillar är det vad jag börjat göra. Hur ska man annars komma någon stans?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0