Derivata, algebra, f ' (x) om f (x) = (x + 2)(x - 3) och egentligen bara allmän förvirring

Det är ju nästan ett skämt! Jag, som verkligen fick kämpa med Matte B under gymnasiet, ska läsa Matte C nu. Derivata, algebra, x, y och hans moster. Förvirring på hög nivå kommer att uppstå och frågan är om jag verkligen kommer förstå mig på detta främmande språk. Men som sagt, jag har ju klagat på att jag haft för mycket dödtid på dagarna. Nu har jag verkligen skaffat mig nåt att göra. Back to school och jag ska inte ge upp! Även om jag säkert många gånger kommer sitta som ett frågetecken och inte förstå mig på vad jag gör är det här något jag verkligen ska klara av. Jag ska sträva mot ett MVG men helt ärligt, jag blir glad bara jag blir godkänd. Finns det nån som skulle kunna hjälpa mig med detta? Böckerna är beställda och det var ingen billig historia.

Jag sitter i soffan och tittar ut genom fönstret och just idag är det faktiskt riktigt skönt att jag inte kan gå ut. Vädret lockar mig inte för fem öre. Jag antar att vintern i Stockholm inte är över än på ett tag och risken att det finns nån som kommer göra samma tabbe som mig (halka och bryta nåt eller flera ben) är rätt stor. Grattis isåfall. Den personen har just kammat hem storvinsten. Så till alla jag känner och som fortfarande har alla kropssdelar på plats. Spring för guds skull inte till tunnelbanan eller spring inte alls skulle jag vilja säga.
Vidta största möjliga försiktighet!

Snart kommer Sofie, Mickis och Lollo förbi. Ikväll blir det tacos, målning på gips och en massa tjejsnack. Vem har nåt nytt skvaller att komma med nu? ;)

I huvudet på Emma:
Skärpning Emma Victoria Ryve. Känsloförvirring och tllfällig bekräftelse. Usch!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0