Dagens "stora" händelse

Precis i samma stund som Jessica och jag skulle börja spela Marioparty tidigare ikväll började det blinka utanför fönstret. Åh va nu tänkte vi och rusade upp från soffan. Eller det var snarare Jessica som rusade. Jag hoppade tätt efter med mina kryckor. Nyfikna som små barn hade vi första parkett där vi stod och tittade i fönstret. Fyra brandbilar, tre ambulanser och en polisbil plus en hel del nyfiket folk. Utan att vi ens märkt nåt hade det visst brunnit som en brasa i grannhuset. Mer än så vet jag inte. Kan bara hoppas på att ingen kom till skada. Läskigt sånt där. Antar att det kommer kunna gå att läsa om det i tidningen snart. Det brukar ju vara så.

I huvudet på Emma:
Tänk om det skulle börja brinna i mitt lägenhetshus? Vad skulle jag göra då? Ta mina kryckor och springa?

 





Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja kan man inte ta sig dit det händer nåt, så är det väl tur att det händer nåt precis utanför fönstret.

2010-01-24 @ 13:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0