Från mitt fönster

Det är lördag. Det är helg. Vinter- OS har dragit igång och vilken invigning det var. Maffigt! Ute är det kallt, det snöar här i Stockholm och vintern håller fortfarande i sig. Jag kan inte låta bli att tänka på de barn jag jobbar med, hur glada de blir när marken täcks av vitt puder. Pulkor, stjärtlappar, och spadar åker fram. Snöänglar görs och även om jag själv ofta fryser häcken av mig kan jag inte låta bli att smittas av glädjen. Den genuina glädjen!

Jag tittar ut genom mitt fönster. De förbipasserande visar inte alls samma glädje. Påpälsade med jackor och mössor stressar de med snabba steg förbi. Vissa har varit och handlat. De bär på tunga matkassar, systemetkassar. Ibland går det förbi nån barnfamilj. Barnen stannar till, leker runt i den lilla snö som fallit. Glada. Iallalfall tills det att föräldrarna tappar tålamodet, vänder sig om, och ber barnen att skynda på nu. Från mitt fönster syns det så tydligt hur glädjen hos barnen försvinner och med snabba, om än små steg springer de ikapp mamma och pappa som sedan länge är långt fram. Från mitt fönster har jag första parkett. Härifrån ser jag stressade förbipasserande. Vad hände med, det är lördag. det är helg?

Länkar till en sida som är värd att gå in på. Många bra dokumentärer. Speciellt dom om Liberia och Nordkorea.

www.vbs.tv





Kommentarer
Postat av: LINDA

Jag vill inte ha vinter längre, nu tycker jag att det ska bli vår =)

2010-02-14 @ 19:51:15
URL: http://lindarywe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0